Podstawowe SterowanieEdytuj

  • Poruszając się w grze używamy WSAD(w aktualizacji 0.20r zostanie dodana możliwość poruszania się myszką).
  • Żeby biegać przytrzymujemy klawisz SHIFT oraz używamy WSAD.
  • Kliknij LEWY PRZYCISK MYSZKI(LPM) żeby wejść w interakcję z jakimś obiektem np.otworzyć drzwi, okna czy podnieść jakiś ekwipunek.
  • Żeby przy celować z broni(wszelakiej) używamy CTRL lub Z.
  • Żeby uderzyć/wystrzelić musimy kliknąć LEWY PRZYCISK MYSZKI(LPM).
  • Broń uderza/strzela w stronę kursora naszej myszki.
  • Lewym przyciskiem myszki(LPM) klikamy rzecz którą chcemy podnieść z ekwipunku.
  • Prawym przyciskiem myszki(PPM) usuwamy aktualnie "trzymaną rzecz" z kursora
  • Żeby przejść przez płot naciskamy klawisz E.
  • Podstawowe porady jak te można znaleźć w wątku fabularnym Tutorial w wersjach 0.14(DEMO) lub 0.15

EkwipunekEdytuj

  • Klikając na jakiś przedmiot np.Jedzenie czy gazetę i przenosząc je na serce w lewym górnym rogu ekranu(status naszej postaci) możemy zmniejszyć/zwiększyć cechy takie jak Głód, Ból czy Stres.
  • Ekwipunek posiada dużo miejsca. Żeby je zobaczyć(jeżeli te co widzisz są pełne) użyj guzików na górze/dole ekwipunku lub Kółka myszki.
  • Ekwipunek otwieramy klikając na pudełko w lewym górnym rogu ekranu lub klikając SPACJĘ.
  • Trzymając CTRL możemy przenosić całe "Stacki-Duże ilości" ekwipunku danego typu na raz.
  • Kliknięcie dwa razy lewym przyciskiem myszki(LPM) na przedmiot znajdujący się w naszym ekwipunki lub szafce możemy łatwo go przenieść.

Sloty szybkiego używaniaEdytuj

  • Gra wyposaża nas w sloty "szybkiego użycia".
    Sloty
  • Górny służy do trzymanie aktualnie używanej broni
  • Dolny służy do Trzymania jakiegoś narzędzia lub broni zapasowej(żeby jej użyć w walce musi być w górnym slocie)
  • Przy pomocy skrótu CTRL+SHIFT+CYFRA możemy stworzyć skrót do danego schematu slotów. Który Następnie przywołujemy wybraną cyfrą.

Budowanie lub Zdejmowanie BarykadEdytuj

  • Żeby zabarykadować drzwi lub okna potrzebujemy trzech rzeczy.
  • Gwoździ w plecaku które można znaleźć często w mieszkaniach, sklepach lub magazynach.
  • Młotek w jednym z dwóch slotów(Patrz zdjęcie wyżej).
  • Deski w plecaku lub w jednym z dwóch slotów(Patrz zdjęcie wyżej).
  • Żeby zabarykadować dane Okno lub Drzwi. Trzeba kliknąć na deski a potem kursorem z deskami kliknąć na wybrane okno lub drzwi. Barykadowanie chwilę potrwa* a czynnośćmożna powtórzyć na danym przedmiocie kilka razy żeby wzmocnić barykadę(Wzmocnienie barykady nie dziala na DEMO).
  • Żeby usunąć barykadę(deski nie wracają!) Klikamy młotek a następnie z nim przy kursorze klikamy lewym przyciskiem myszki (LPM) na daną barykadę.

Przydatne Skróty itp.Edytuj

  • Kliknięcie klawisza M powoduje wyłączenie dźwięków.
  • Kliknięcie klawisza P powoduje pauzę.
  • Kliknięcie i przytrzymanie Klawisza ENTER powoduję 10x przyśpieszenie.

*od wersji 0.20 zależy to od umiejętności postaci, w wersji 0.14 jest to czynność natychmiastowa.